П`ятниця, 05.17.2024, 5:22 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя інформатики

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Wikipedia

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Концепція профільного навчання

Концепція профільного навчання в старшій школі визначає методологію, організаційно-педагогічні умови та окреслює механізми реалізації профільного навчання.

Профільне навчання є одним із ключових напрямів модернізації та удосконалення системи освіти нашої держави і передбачає реальне і планове оновлення школи старшого ступеня та має найбільшою мірою врахувати інтереси, нахили, здібності, можливості кожного учня, у тому числі, з особливими освітніми потребами, в контексті соціального та професійного самовизначення і відповідності вимогам сучасного ринку праці. Адже сучасне життя вимагає спеціалістів нового покоління – з високим рівнем знань, креативним мисленням , зі здатністю швидко обробляти інформацію, постійно вчитися і ефективно спілкуватися, технічно освічених і конкурентних на світовому ринку.

Профільне навчання – вид диференціації та індивідуалізації навчання, що дає змогу за рахунок змін у структурі, змісті, організації освітнього процесу.

Основні завдання профільного навчання:

  • створення умов для врахування і розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів і здібностей учнів старшої школи у процесі їхньої загальноосвітньої підготовки;
  • забезпечення наступності між загальною середньою та професійною освітою, можливості отримати професію;
  • сприяння розвитку творчої самостійності, формуванні системи уявлень, ціннісних орієнтацій, дослідницьких умінь і навичок, які забезпечують випускнику школи можливість успішно самореалізуватись.

Профіль навчання – це спосіб організації диференційованого навчання, який передбачає розширене, поглиблене і професійно зорієнтоване вивчення циклу споріднених предметів.

Засвоєння змісту освіти у загальноосвітніх навчальних закладах з профільним навчанням має, по-перше, забезпечувати загальноосвітню підготовку учнів, по-друге, - підготовку до майбутньої професійної діяльності.

Профіль навчання визначається з урахуванням інтересів та можливостей учнів, перспектив здобуття подальшої освіти; кадрових, матеріально-технічних, інформаційних ресурсів школи.

Канівська загальноосвітня школа №1 працює у 2013/2014  навчальному році за двома профілями: інформаційно-технологічним та біотехнологічним.  Інформаційно-технологічний профіль введено у нашій школі, починаючи з 2010/2011 навчального року. Цей профіль навчання школа сформувала з урахуванням інтересів та побажань учнів та батьків старшої школи. Крім того, враховано кадрове та матеріально-технічне забезпечення( у ЗОШ №1 є два комп’ютерні класи та два вчителі інформатики).

 Реалізація профільного навчання інформатики у 10-11 класах нашої школи забезпечується допрофільною підготовкою, а саме курсом за вибором у 8 класах «Основи створення комп’ютерних презентацій», що певним чином сприяє вибору учнем його подальшого навчального профілю. Адже курси за вибором, спецкурси та факультативи  поглиблюють розширюють теоретичні і прикладні знання учнів, формують вміння і навички, розкривають і розвивають задатки і здібності.

У процесі профільного вивчення інформатики основні завдання курсу значно розширюються та доповнюються, що обумовлено необхідністю виявлення та розвитку в учнів логічних здібностей, підготовки їх до участі в інтелектуальних змаганнях та наукових дискусіях, формування в них стійкого інтересу до інформатики і пов’язаної з нею професійної діяльності, підготовки до навчання у вищих навчальних закладах.

Характерною особливістю структури  навчальної програми інформаційно-технологічного профілю є те, що вона складається з двох паралельних змістовних ліній: сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та основ алгоритмізації та програмування (ОАП). Обидві ці лінії тематично взаємопов’язані і послідовно узгоджені. Це дозволяє підготувати учнів до сприйняття нового матеріалу взаємопов’язаних частин обох паралельних змістовних ліній і не втрачати в часі актуальність вивчення тем обох курсів.

Ще однією з головних ідей, покладених у розробку програми, є стимулювання самостійної роботи учнів шляхом виконання власних проектів та проектних завдань. Це в першу чергу спонукає до розвитку їх творчого креативного мислення під час опанування курсу профільного вивчення інформатики.

Інформатика особлива тим, що вона одночасно є самостійною наукою  і прикладною. Саме тому у програмі відображений наскрізний зв’язок тем курсу з іншими предметами шкільного компоненту через виконання практичних, лабораторних робіт, розробки власних проектів, що передбачено програмою в 11-му класі в останній темі «Інформаційні технології у проектній діяльності». Саме ця тема є завершальною курсу профільного рівня вивчення інформатики і дозволяє інтегрувати та закріпити учням всі знання, отримані протягом двох років навчання. Ця тема, як і більшість інших тем курсу, базуються на відповідних програмах курсів за вибором, що рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах.

Програма курсу розрахована на використання комп’ютерів на кожному уроці. Вивчення курсу сплановано на 2 роки (10-11 кл.)  Програмою передбачено тижневе навантаження у 5 навчальних годин.

Однак, маємо певні проблеми у викладанні предмета. Так, було б дуже доречним організувати курси підготовки для вчителів інформатики у системі післядипломної педагогічної освіти, що працюють  за інформаційно-технологічним профілем. Адже, у навчальній програмі є деякі теми, наприклад, структури динамічної пам’яті, теорія графів, мова UML та середовище об’єктно-орієнтованої архітектури, мова VBA, що є новими. Доводиться по крихтах збирати матеріал, шукати в Інтернеті. Але для того, щоб викладати  і вчити дітей, звісно потрібно добре володіти знаннями, більше того, повинні бути підібрані вправи та задачі.

Звичайно, скажете ви, є певні посібники, як от «Інформатика. Методи побудови та їх аналіз» Т.П.Караванової. Але у посібнику містяться лише уривки алгоритмів. Добре було б мати підручник під рукою із підібраними вправами та прикладами розв’язаних задач, із розробленими практичними та лабораторними роботами. 

Міністерство освіти і науки України розглядає умови реалізації концепції, а саме організацію підготовки педагогічних і керівних кадрів, забезпечення належного науково-методичного супроводу, модернізацію матеріально-технічної бази, створення нових програм, підручників, посібників та належне фінансове забезпечення та розробило план заходів, розрахованих аж до2019 року.

Звісно час не стоїть на місці, ми працюємо, постійно навчаючись. Підбираємо матеріал, пропускаємо його крізь себе, підбираємо задачі та практичні вправи. І просто працюємо...

Категорія: Мої статті | Додав: xena (10.24.2015)
Переглядів: 13 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
фото
Social bookmarks
Пошук
YouTube Search
відпочиньте

Copyright MyCorp © 2024